2020. május 7., csütörtök

Matematika - Kis felfedező - méhecskés játék

Online játszható játék INNEN.

Fejlesztő: Balázs-Diák Kft.
Demo-játék, így a funkcióknak csak egy része érhető el. 

Feladat: egy négyzethálós mezőben a kiindulóponttól kezdve - nyilak segítségével - meg kell adni a méhecskének, hogy merre menjen. Annyi négyzetnyit repülhet előre/hátra/jobbra/balra, amennyi pötty a 2 dobókockán együttesen szerepel. Ha ennyi lépésből nem tudott kijutni, újra kell dobni (azaz rákattintani a dobókockákra) - és újra lehet próbálkozni, még végül sikerül a "cél" mezőre rárepülni.

A játék menete:
  • Amikor indul a játék, meg kell adni paramétereket: 
  1. egyszerűsített mezőgrafikák: a választható mezők szürkék legyenek-e;
  2. lépések jelölése: a nyilak kiválasztásával egyidőben a lépésnek megfelelő mező is jelölt;
  3. dobókocka maximális értéke: hány pötty legyen legfeljebb egy-egy dobókockán;
  • A bal felső sorban látszódnak a dobókockák - rá kell kattintani erre a területre, ezzel határozzuk meg, mennyit kell majd lépni összesen.
  • A nyilakra kattintva elkezd az első sor töltődni, majd a második sor... stb.
  • Nyilván olyan sorrendet lehet csak megadni, ami "leléphető", azaz a tábláról nem lehet lelépni, sem jelöletlen területre lépni (többféle pálya van, és csak fű felett repülhet a méhecske). Az "x"-re kattintva az utolsó lépést vissza lehet vonni.
  • Ha megvan a terv, merre repüljön a méh, akkor a háromszög gombra kattintva elindul a megadott útvonalon.
  • Addig kell léptetni ide-oda, míg végül rárepülhet a "cél" mezőre - ekkor van vége a játéknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése